Motivatia audierii publice – „Clasa Zero”

Începând cu anul școlar 2012-2013, 5500 de copii din județul Cluj, adică peste 27% din copiii care vor intra în clasa pregătitoare, au implinit vârsta de 6 ani, fiind născuți în 31 august 2006, inclusiv. Este vorba despre un număr de aproximativ de 20.000 copii din România.

Motivația inițierii dezbaterii publice constă în lipsa normelor de implementare pentru lansarea proiectului cu succes în luna septembrie 2012, insuficienţa resursei materiale şi umane (spații în școli/grădinițe, program adecvat de desfășurare a activității, personal specializat, evaluarea personalului, norme de evaluare a elevilor, criterii de admitere în clasa 1, existența programei școlare și a curriculumului).

Un alt posibil risc al implementării în acest moment a sistemului este lipsa experienţei sistemice în ceea ce privește implementarea grupei pregătitoare în cadrul instituțiilor școlare întrucât nu există personal specializat în prezent, o programă școlară elaborată, sistemul educaţional este subfinanţat şi încă nu dispune de dotările necesare pentru implementarea proiectului, de asemenea, momentan, lipsește forma de evaluare a institutorilor şi a elevilor.

Care sunt consecinţele nerezolvării problemei?

  • incapacitatea elevilor de a se adapta sistemului de învăţământ primar, cu efecte negative majore pe termen lung pentru întreg sistemul de învăţământ naţional, fiind pus în discuţie viitorul integrării active pe piața muncii
  • imposibilitatea evaluării proiectului clasei pregatitoare din lipsa unei reglementări precise, a sustenabilităţii programului şi necesităţii continuării acestuia
  • elaborarea tardivă, neadecvată sau „în fugă” a programei şcolare, având în vedere că momentan acestea nu există
  • formarea neadecvată a personalului
  • identificarea lacunară a bazei materiale şi a surselor financiare necesare implementării proiectului
  • locații greșit alese pentru grupele pregătitoare – pro/contra implementării la şcoală sau la grădiniţă?
  • costuri majore pentru părinți în investiția suplimentară necesară pentru educația adecvată a acestor copii și programele extracuriculare (afterschool, logopedie, consiliere, sport etc.)

Prezenta audiere publică îşi propune să identifice  posibile răspunsuri şi să ofere soluţii argumentate la următoarele întrebări majore:

1. Unde ar trebui sa funcționeze clasa pregătitoare? La școală sau la grădiniță? De ce?
2. Care sunt resursele materiale necesare pentru funcționarea grupei pregătitoare (jocuri, mobilier, băi special amenajate, programe after-school, etc.), astfel încât obiectivul acestui concept să fie atins? Cine ar trebui să asigure aceste resurse și în ce proporție?
3. Care sunt resursele umane necesare funcționării în condiții optime a grupei pregătitoare și cum este asigurată această resursă?
4. Cât suntem de pregătiți pentru a introduce acest concept al grupei pregătitoare din anul școlar 2012–2013?
5. Care sunt riscurile în cazul în care nu vor fi asigurate resursele identificate?
6. Ce ar trebui să facă autoritățile locale și naționale ca să asigure funcționarea optimă și într-un concept integrat a acestei clase pregătitoare?

Vă invităm să vă exprimați opinia, în scris și verbal, în cadrul audierii publice: Cum ar trebui să funcționeze clasa pregătitoare în școli și cine contribuie la înființarea ei? care va avea loc vineri, 24 februarie 2012, în Sala de Conferință, incinta Cluj Arena, de la ora 13.
Aşteptăm opiniile și soluțiile propuse de dumneavoastră, respectiv răspunsul la una sau mai multe dintre întrebările majore identificate de inițiatorii proiectului la adresa lobbytransilvania@gmail.com, până în data de 22 februarie 2012, ora 18.00.

Opiniile colectate prin procedura de audiere publică se vor sintetiza într-un raport care va fi prezentat într-o conferinţă de presă, la o săptămână de la eveniment și va fi transmis tuturor celor care au participat, va fi postat pe site pentru publicul larg, va fi trimis Ministerului Educaţiei şi decidenţilor politici cu atribuţii de decizie în domeniu.

Descarcati MOTIVATIA COMPLETA.

Posted on februarie 15, 2012, in Audieri Publice, Clasa Zero, Educatie and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 5 comentarii.

  1. Intrebarea mea este: de ce ar trebui sa existe o astfel de clasa?

  2. Din fericire nu traiesc intr-o tara care sa mi incalce dreptul meu de parinte si pe cel al copiilor mei la libertate intelectuala si de libera circulatie ca Romania. Eram interesata ce zic parintii care sint de acord cu acest lucru.

    • ai dreptate Cristina
      ne sunt incalcate drepturile parintesti prin aceasta noua lege a educatiei ambigua si cu sute de amendamente,
      iar „specialistii”inspectorii”si ministrii”se inghesuie sa hotarasca ce e mai bine pentru copilul meu

  3. depozitie

    VREM GRUPA PREGATITOARE SI NU CLASA PREGATITOARE

    Ma numesc Crina Lazar am domiciliul in Cluj Napoca si unul din baietii mei este in grupa mare implineste in iunie 6 ani.

    Eu as vrea ca baiatul meu sa faca grupa pregatitoare la gradinita, asa cum a facut-o si cel mare ,
    deoarece gradinita ofera un climat de siguranta ,educatia corespunzatoare,masa proaspata gatita ,si program de somn,si de joaca in siguranta.

    Cand spun siguranta ma refer la integritatea lui fizica si psihica pentru ca baiatul meu cel mare e in clasa a treia si in pauza in curtea scolii e ca in jungla ,
    a venit acasa batut , cu hainele rupte ,genunchii zdrobiti ,ochiul vanat si toate acestea de la ” cei mai tari ai clasei”,care de asemenea ofera si toate expresiile vulgare posibile
    ,ori la gradinita eu sunt perfect linistita ca asa ceva nu se intampla,pentru ca copii nu sunt lasati fara supraveghere nici un minut ,atat in sala de grupa cat si la masa cat si la toaleta
    sau in curtea gradinitei sunt insotiti de educatoare si ingrijitoare ,care aplaneaza la timp conflictele ,sterg nasul ,ridica pantalonii,si mai ales vorbesc frumos si abordeaza cu calm orice situatie .

    Cand spun educatie corespunzatoare ma refer la faptul ca baiatul meu cel mare la gradinita in grupa pregatitoare a invatat sa citeasca si sa socoteasca si sa fie politicos,

    Masa proaspat gatita nu se ofera la scoala ,iar la gradinita al meu cere si primeste frecvent supliment si daca ne gandim la sanatatea micutilor nostri preferam o masa calda in fata sandvisului pus la scoala.

    Si nu in ultimul rand somnul care se asigura intr-un climat cald si de prietenie la gradinita,nu se poate asigura la scoala odihna necesara varstei lor nici macar prin programele de semi internat.

    Si inca un aspect, cel financiar, deloc neglijabil:de la scoala vine la 12 iar eu lucrez pana la 16 si sotul pana la 18 ,deci va trebui sa caut bona de incredere si sa o platesc cu 400, lei pe luna pt 4 ore de stat zilnic cu copilul .

    De aceea eu prefer ca baiatul meu sa parcurga la gradinita la grupa pregatitoare si nu la scoala,pentru ca de la gradinita vine la ora 16 educat, hranit, odihnit, ingrijt , in timp ce eu sunt la serviciu .
    Daca acest lucru nu va fi posibil prefer sa mai faca un an grupa mare,si debutul in scoala sa fie la 7 ani impliniti.

  4. Si nu inteleg de ce trebuie sa fim sanctionati daca ne exercitam dreptul de parinte si decidem cand sa debuteze in scoala copii nostri ,ca in mod cert nu va ramane nescolarizat copilul meu ,nici nu vreau sa evitam clasa pregatitoare, daca va ramane la scoala,vreau doar ca acest lucru sa se intample la 7 ani impliniti si nu la 6 pentru ca in acest timp personalitatea si sanatatea copilului se consolideaza si va face fata cu mai mult succes scolii(si mai ales violentei din scoli) .

Lasă un comentariu